სასწავლო პროექტი


 ,,ჩაცმის სტილი და ისტორია“

2. პროექტის მთავარი იდეა: ტანსაცმელი, მისი ინდივიდუალური სტილი ერთ–ერთი კრიტერიუმია ადამიანის ხასიათის, მისი აზროვნების თავისებურებისა და კულტურის დონის  შესაფასებლად.
3. პროექტის აქტუალობა:   გაიგებენ ტანსაცმლის ტიპებს სხვადასხვა ხანასა და ქვეყნებში. გამოუმუშავდება  კვლევის, არგუმენტაციის, ინფორმაციის მოპოვების, შედარება–შეფასების, თანამშრომლობის უნარი.
4. პროექტის მიზნები: ადრინდელი და თანამედროვე ტანსაცმლის სახეობათა შედარებით გაარკვიოს მსგავსება და განსხვავება ძველ და ახალ მოდას შორის
ქართული ეროვნული სამოსელის ხასიათის, ფორმისა და ფერთა. შეხამების გაცნობა.
საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ერთმანეთისაგან სრულიად განსხვავებული სამოსის შესწავლა.
განსავითარებელი უნარ–ჩვევები: ა)  ინფორმაციის მოპოვებისა და ორგანიზების უნარი,
                                                               ბ)შედარება–ანალიზის უნარი,
                                                               გ) კვლევის უნარი,
                                                              დ) თანამშრომლობის უნარი,
6. მონაწილეთა ასაკი: 16 წელი.
7. პროექტის ვადები/ ხანგრძლივობა: 10 დღე.
8. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას: მოსწავლეები დაამზადებენ  საქართველოს კუთხეებში: სვანეთი, ფშავი, ხევსურეთი, აჭარა, გურიის მცხოვრებთა სამოსის   ნიმუშებს როგორც ქსოვილისაგან ისე თიხის გამოყენებით
იკვლევს საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლებს.
ასხვავებს კულტურის კომპონენტებს და განიხილავს მათ ურთიერთკავშირს.
ახასიათებს საქართველოს მოსახლეობისკულტურათა მსგავსება–განსხვავებას.
ახდენს შედარებას ძველ და ახალ მოდას შორის.
9. პროექტის ძირითადი რესურსი: სახელმძღვანელო – ,,ისტორია“ მ. კალანდაძე, ნ მამუკელაშვი, ლ. ფირცხალავა.
ინტერნეტ მასალები: ფოტოები, წერილობითი ინფორმაცია.
ს. ჯანაშიას სახელობის სახელმწიფო მუზეუმში შემეცნებით–სასწავლო ექსკურსიის მოწყობა.
10. პროექტის მსვლელობა/ძირითადი აქტივობები: ა) კლასს ვაცნობ პროექტის თემას ,,ჩაცმის სტილი და ისტორია“.                                                             
ბ) გათვლის პრინციპით ვარჩევ საპროექტო ჯგუფს, რადგან ყველა მოსწავლე იყოს ჩართული სასწავლო პროექტის მსვლელობაში;
გ) შევიმუშავე კლასთან ერთად პროექტის გეგმა.

I-II-დღე––სახელმძღვანელოზე მუშაობა.
III-IV-დღე––ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება.
V-VI-დღე––შემეცნებით–სასწავლო ექსკურსიის მოწყობა.
VII-დღე–ინტერნეტ მასალების მოძიება.
VIII-IX –დღე––პროდუქტის შექმნა.
X-დღე––პრეზენტაცია და შეფასება.

11. საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ისტორია––––მზია ანდღულაძე.
გეოგრაფია––––ირმა  მუკბანიანი
ხელოვნება–––ტიტე სარიშვილი, თამარ სტეფანია. 

პრეზენტაცია––––ესწრებოდა ყველა მოსწავლე და მასწავლებელი.
პრეზენტაცია დაეთმო მოპოვებული ინფორმაციისა და შექმნილი მასალების გაცნობას.
შთაბეჭდილებათა გაზიარებას.
შეფასება––განმსაზღვრელი.
შეფასდა: პრეზენტაციის უნარი,
კვლევა–ძიების უნარი,
თანამშრომლობის უნარი,
არგუმენტირებული მსჯელობის უნარი,
ისტ–ისგამოყენების უნარი.
12. პროექტის ხელმძღვანელი: მზია ანდღულაძე;


13. ხელმძღვანელის ელ–ფოსტა: mziaandguladze@gmail.com

No comments:

Post a Comment